“Den sidste gode mand” – Graphic novel

20170327_180323

Den sidste gode mand. Palle Schmidt og A.J. Kazinski. Graphic Novel. Politikens Forlag. Udgivelsesår for denne udgave er 2017. Sidetal 144. [Dette er et anmeldereksemplar fra Politikens Forlag]
★★★★☆☆

Politimand Niels Bentzon er egentlig på vej til Sydafrika, for at holde ferie med sin kone, men en mystisk sag stopper ham fra at tage af sted. En seriemorder med interesse for en gammel, jødisk myte er på spil. Myten handler om, at der er 36 retfærdige mennesker på jorden. 36 “gode” mennesker, som holder menneskeheden oppe, og de er nu ofre for denne seriemorder. De “gode” ved bare ikke, at de er de udvalgte. Morderne er spredt over hele verden, og handlingen tager os med til byer som Beijing, Venedig, Cape Town og København. Den mystiske sag bliver sendt til Danmark fra Italien, da politimand Tommaso Di Barbara bliver suspenderet. Niels Bentzon tager sagen, og sammen med astrofysiker Hannah Lund, arbejder de intens på at opklare denne mystiske og særlige sag.

20170327_180434

20170327_180449

Hvis alle krimier udkom i et sådan format, (som graphic novel), så har krimigenren fået en ny læser. For jeg læser ikke krimier. Jeg har læst en krimi udover denne, som jo er en graphic novel, så erfaren i denne genre er jeg ikke. Dog er det heller ikke mange graphic novels jeg har læst, men en genre jeg rigtig gerne vil mere ind i, og denne bog var en god følgesven ind i dette univers. Jeg er betaget af denne bog. Stilen til tegningerne, og valget af farver satte de perfekte ramme for den mystiske stemning, og jeg blev fanget af historien. Den ene side tog den anden, og før jeg vidste af det, så var bogen læst.

20170327_180509

Skriv et svar

