Bog Bingo 2017

bog-bingo-2017-1

I sommeren 2016 spillede jeg “Bog Bingo”. Formålet, som med almindelig bingo, er at få pladen fuld. I “Bog bingo” er det dog ikke tal man skal samle, men bøger man har nået at læse, i den periode man har sat sig for, og med de felter man har valgt. Formålet er derfor også at få læst en masse. Man må ikke strege den samme bog over flere felter. Sommeren var dog ikke lang nok til, at jeg kunne få bingo. Jeg har derfor besluttet mig for at lave en ny plade, og denne skal være for hele år 2017. I år ser min plade sådan ud:

bog-bingo-2017-2

Min plade består af 4 x 5 felter, og du kan selvfølgelig lave flere eller mindre. Målet er bare at få læst lidt forskelligt, og måske et par af de ulæste bøger, der står på reolen. Det er samtidig en sjov, og anderledes måde at holde styr på, hvad man læser. De felter jeg har stående i år, er følgende:

  • En bog jeg har fået i gave.
  • En bog udgivet i 2017.
  • En bog jeg læser igen.
  • En bog jeg læser med andre.
  • En bog i en serie.
  • En bog fundet via Instagram.
  • En bog, der er blevet til en film.
  • En bog, som er ældre end 10 år.
  • En bog fra min barndom.
  • En bog jeg har vundet.
  • En bog af en forfatter jeg ikke har læst noget af.
  • En bog læst på en dag.
  • En bog fra forlaget Folio Society.
  • En bog af en forfatter jeg har læst noget af før.
  • En graphic novel.
  • En bog af en udenlandsk forfatter.
  • En bog på under 100 sider.
  • En bog fra min TBR (To Be Read) bunke.
  • En bog af en dansk forfatter.
  • En bog med en lang titel.

bog-bingo-2017-3

Disse er blot et udpluk af, hvad man kunne have stående af felter. Et par af mine felter går igen fra sidste år, men her er andre forslag, og som jeg havde stående i 2016: En bog alle har læst, en dog valgt pga. forsiden,  en biblioteksbog, en bog udgivet i det år du er født, en bog jeg er blevet anbefalet, en bog af en mandlig forfatter.
Så find du nu en blok og en kuglepen, og så er det bare med at få tegnet et par felter op. Skriv endelig, hvis du laver det samme. Jeg tænker at benytte #bogbingo2017 på Instagram, når jeg ligger billeder op, der passer til spillet. Du må mere end gerne anvende det samme #.

Sidste år så min plade sådan her ud:

bog-bingo-2016

3 thoughts on “Bog Bingo 2017

Skriv et svar

