Læsning i december

photogrid_1480320783099

I denne skønne måned har jeg planer om at læse et par bøger, som passer godt til denne tid. Det er bøger der handler om julen og vinterlandskabet. Jeg glæder mig rigtigmeget til at komme i gang med dem, og de er bare så fine.

Den ene bog hedder “The Fox at the Manger” af P. L. Travers. Travers står også bag historierne om Mary Poppins, så jeg glæder mig ret meget. Dette er også bogen, som jeg skal læse sammen med min læseven Mette, som står bag @metteemhaette på Instagram. Dette er bogen, vi sammen skal læse i december måned, i vores lille virtuelle bogklub.
Det er juleaften i London, og krigen er slut. En mor og hendes tre små drenge, X, Y og Z besøger Londons domkirke, hvor de ser en opsætning af Juleevangeliet. Efter deres besøger går de tre drenge ned ad gaden med en masse spørgsmål, til det stykke, de lige har set. Deres mor fortæller dem så om Jesus fødsel, men fra en rævs perspektiv. For han kan tilbyde den nyfødte en gave, som kun han kan give.

photogrid_1480320522847

Den anden bog er “Christmas Days – 12 Stories and 12 Feasts for 12 Days” af Jeanette Winterson. Den er simpelthen så flot. Denne bog fik jeg købt fordi Mette, som også blev nævnt overfor, fortalte om, hvordan hun havde fundet den flotteste julebog. Den måtte jeg da så lige slå op, og wauw! Ned i indkøbskurven kom den hurtigt, og så var det bare at vente på, at den ville ankomme i postkassen. At Mette også har den er et plus, for så kan vi også få snakket om den sammen, hvilket er så hyggeligt.
Bogen indholder 12 små julefortællinger, og efter hver fortælling får man en opskrift på noget til julen, som lige falder i min smag, da jeg også nyder at lave mad.

Hvad skal I læse her i december?

photogrid_1480320577491

 

 

Skriv et svar

